T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / NİLÜFER - Özlüce Şehit Aykut Yurtsever Anadolu Lisesi

Haberler

May

Yer: ÖZLÜCE

Ders: Tarih

Öğretmen: Timsal KARABEKİR 

Öğrenmede oluşan tüm eksiklikleri giderecek imkân ve şartları barındıran bir çağa doğan gençlerimizin, hiç bir eczanede ya da takviye çalışmada bulamayacakları yegâne şey ŞUUR'dur.  

ÖZLÜCE'yi bir adım önde kılan işte bu alandaki çalışmalarıdır.

Tarihi doğru okuyan; millî, manevî ve tarihî değerleri kuşanmış bir gençlik için çıktığımız bu yolda bize beşinci kez rehberlik, yârenlik ve öğretmenlik yapan Timsal KARABEKİR Hanımefendi'yi okulumuzda ağırladık.

Osmanlı'nın son dönemlerinde yetişmiş; Balkan Savaşları, Kut'ul Amare, Doğu Cephesi derken vatan müdafaası için cepheden cepheye koşan; Erzincan, Erzurum ve Kars Fatihi Kazım KARABEKİR'in hayatı eşliğinde Çanakkale'den Millî Mücadele'ye ve yakın tarihimize ışık tutan tarihî söyleşi için ÖZLÜCE'de tüm ders programı TARİH'i gösterdi bugün.

Timsal Hanım'a ve Kazım Karabekir Vakfı Yönetim Kurulu üyesi Sadık Bey'e bize gösterdikleri ilgi ve Bursa'mıza katkıları dolayısıyla çok teşekkür ederiz.

Tarih Öğretmeni Sevgi ATALAY, Mdr Yrd Mehmet YEGEN, "Türk Yılmaz" marşı ile misafirimizi karşılayan koroyu yöneten Nevin ve Perfunde Öğretmenler, programın tüm okula yayınlanmasını sağlayan Gözde ve Songül Öğretmenler, programı hoş sesiyle bizlere sunan Günay Öğretmen, salonun ön hazırlıklarını yapan Özlem Öğretmen ve Duygu Hanım başta olmak üzere okulda tek yürek oluşturan tüm öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

May

Bugün öğrencilerimizle Bursa'nın en güzel köşelerinden birine Cumalıkızık'a gezi düzenledik. Tarih kokan sokaklarda efsunlu bahar kokusunu içimize çekerken kuş cıvıltıları arasında taş yollarda adım adım ilerledik. Ahşap evlerin bulunduğu dar sokaklarda roman kahramanlarımız belirecek hissiyle sakinliği, huzuru içimize çektik. Tezgahlarında mevsimin ilk kirazlarını satan satıcılarla sohbet ettik.

İnsan yaşadığı şehri tanımalı, insanlarıyla temas etmeli ki her bir hücresinde hissetmeli.

Sen ne güzel bir şehirsin Bursa. Her bir tarafın birbirinden güzel.

Şimdi tam da bu mevsim de Cumalıkızık'a gidilmeli...

Geziyi düzenleyen Hacer M. ve Betül S.   öğretmenlerimize teşekkürler.

May

Okulumuz 9-E sınıfı öğrencileri, Nisan ayı okuma etkinliklerine ailelerini de kattılar. William Golding’in “SİNEKLERİN TANRISI” romanını öğrenciyle beraber ailesinden bir kişi daha okudu. Okuma bitiminde yapılan kitap sınavı da soru- cevap halinde video çekimiyle tamamlandı.

İnsanın doğası ve içinden gelen kötülüğü sorgulayan bu kitabı,  9-E sınıfının tüm velilerinin okuması bizleri mutlu etti. Velilerimiz çocuklarıyla beraber okuyup yorumladıkları bu kitapla unuttukları sınav heyecanını da yeniden yaşamış oldular.

May

Özlüce Şehit Aykut Yurtsever Anadolu Lisesi olarak geçmişten günümüze uzanan kültürel değerleri öğrencilerimize tanıtmak, geleneksel tiyatro çeşitlerinden olan Karagöz oyununu yerinde görüp öğrenmek amacıyla Karagöz Evi ve Müzesi gezi düzenledik.

Nuriye ve Birsen Deniz Y.'nin eşliğinde 11/E ve 11/H sınıfları, gölge oyunu izlediler, Karagöz oyunlarının merkezi Bursa’da bu oyunların tarihçesini de öğrenmiş oldular.

Nis

"Ayın Kitabı " etkinliğimizde bu ay Knut HAMSUN'un AÇLIK romanını okuyup değerlendirdik. Andreas, kiralık bir odada yarı aç, sefil bir hayat sürmektedir. Çok yoksuldur. Birkaç gazetede yayınlanan yazısından aldığı paralarla karnını doyurmaya çalışmaktadır. Kahramanımız çoğu zaman parklarda kalmakta yazılarını da sokaklarda yazmaktadır.  Çok aç kaldığı zaman üstündeki eski püskü giysilerini satar karnını doyurmaktadır. Fakat asla ideali olan yazarlıktan vazgeçmez Andreas sokaklarda yazarlığı için çok zengin bir malzeme ile karşılaşır. Hiç tanımadığı insanlarla dost olur, onlar hakkında zihninde hayaller kurar. Hayal gücü çok geniştir. Yazma tutkusu ona inanılmaz şeyler yaptirır. Sürekli zihnindeki kurgularla gerçeği birbirine karıştırır. Açlıktan ne yapacağını şaşırmış durumdadır. Artık yerde bulduğu bir portakal kabuğunu kemirmek zorunda kalır. Dilinin altına bir taş koyarak açlığını bastırmaya çalışır. Gururunu bir kenara bırakıp dilenmeye kalkışır; fakat bir şey elde edemez.  Sonra mı ne olur? Merakınızı daha fazla gidermeyelim. Bir yazar nasıl olunurun cevabını veren kitap bizi derin bir iç yolculuğuna götürüyor. Adeta yazar olunmaz yazar doğulur, sözünü benliğimize bir çekiçle vura vura anlatıyor. Kitap Knut HAMSUN'un adının duyulmasını sağlayan ilk kitabı. Mutlaka okunması gereken kitaplar arasında. Kitap sunumuna danışmanlık eden öğretmenimiz Hacer M. ile sunumu gerçekleştiren tüm öğrencilerimize teşekkürlerimizle. Kitapla kalın.

Nis

Kayapa Ortaokulu öğrencileri tarafından LGS öncesi okulumuza bir tanıtım gezisi düzenlenmiştir. Okul tanıtım ekibi öğrencilerimiz, okulumuzun akademik, sosyal ve kültürel faaliyetlerini ortaokul öğrencilerine tanıtılmıştır.

Farklılıkların farkındalıklarla harmanlandığı okulumuz, 2024-2025 eğitim öğretim yılında LGS sınavına girecek tüm öğrencilere başarılar dilerken “özgünce adımlar” atmaya devam edecektir.

Nis

Okulumuzda 2. Dönem veli toplantımız 25-26 Nisan 2024 tarihlerinde gerçekleştirilmiştir.

Öğretmen-veli iş birliği pekiştirildiği bu toplantıda okul rehber öğretmenlerimiz tarafından toplantılar öncesi velilerimize yönelik, Bakanlığımızın ve İl Mili Eğitim Müdürlüğümüzün rehberlik hedeflerinden olan “Ergenlerde Sınır Koyma - Ergenlerde Psikolojik Sağlamlık” konularında eğitimler de düzenlenmiştir.

Velilerimiz, ders öğretmenleriyle bire bir görüşerek çocuklarının ders başarısı, devamsızlık durumunun yanı sıra alan ve meslek seçimi konusunda da fikir alışverişinde buluşmuşlardır.

Nis

Zafer Atıcılar Ortaokulu tarafından okulumuza LGS öncesi tanıtım gezisi düzenlemiştir.

Nis

ÇOCUĞUM BEN

Çocuğum ben,

Hayallerim gibi sınırsız,

Oyunlarım kadar özgürüm.

Çocuğum ben,

Güven içinde büyütün beni 

Ki inanayım sizlere, yarınlara.

Çocuğum ben,

Öğüt vermeyin,

Sadece iyi örnek olun bana. 

Ve çocuğum ben,

Pahalı oyuncaklar değil,

En değerlinizi-ilgi ve zamanınızı- isterim sizden.

Çocuğum ben.

Aynam sizsiniz,

Güzel şeyler gösterin aynamda. 

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda Özlüce Şehit Aykut Yurtsever Anadolu Lisesi olarak okulumuz Müzik Kulübü öğrencileri Müzik öğretmenleri Nevin Önal ve  Perfunde Efe eşliğinde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı etkinlikleri kapsamında Özel Seker Pembe Anaokuluyla birlikte ortak bir etkinlik düzenlediler. Şeker Pembe Anaokulu 23 Nisan gösterilerini okulumuzda büyük bir coşkuyla sundular. Okul orkestramız da misafir okulumuza çocuk şarkıları ve 23 Nisan şarklarından oluşan repertuvarlarını sunarak bu özel günde çocukların yanında oldular.   

Bizler de bu güzel bayramı tüm dünya çocuklarına armağan eden Mustafa Kemal Atatürk’ü minnetle anıyor; renk, dil, din ayrımı olmadan bütün çocukların özgürce oyunlarını oynadığı bir dünya diliyoruz.

Nis

2023-2024 eğitim öğretim yılı Özel eğitim ve rehberlik çalışmaları kapsamında Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü yerel hedefi olan “Sınır Koyma” ile ilgili öğrenci bilgilendirmesi sınıflarda okul rehber öğretmenlerimiz tarafından yapılmaktadır.

Nis

Yeşilay tarafından başlatılan Okullarda Bağımlılıkla Müdahale Programı okul rehber öğretmenlerimiz tarafından öğretmenlerimize tanıtılmıştır.

Nis

 “Şiir sözün unutulmayanıdır. En güzel sözler şiir biçiminde söylenen sözlerdir ve gök kubbenin altında en uzun yaşayan sözler de şiir kalıbına girerse yaşayabilir.” diye şiiri tanımlar İskender Pala.

Herkesin bir şiiri olmalı yaşamda. Bir de kelime kelime işlenen, mısra mısra dokunan şiir tadında bir yaşamı. Şiir inceliktir, sevgidir, duygudur. Şiir, yüreğin bilimidir. Söyleyemediklerimizdir şiir ve susarak söylediklerimizdir. 

21 Mart Dünya Şiir Günü’ne yönelik Türk Dili ve Edebiyatı zümresi ve Güzel Konuşma ve Yazma Kulübü iş birliğiyle okulumuzda serbest temalı şiir klibi hazırlama yarışması düzenledik. Yarışma sonunda birinci 9-B sınıfından Dicle A., ikinci 9-E sınıfından Hasan D. ve 11-C sınıfında Yakup Ege V., üçüncü 11-A sınıfından Bekir Mert Ç. olmuştur.  Dereceye giren bu eserler 29 Mart tarihinde Bilgisayar öğretmenimizin desteğiyle zoom üzerinden tüm sınıflarda izlenmiştir. Öğrencilerimizi tebrik ederiz.

Mrt

ÖZLÜCE'de ’Meslek Tanıtımı Etkinlikleri’ çerçevesinde eksiklerimizi kapatmaya, merakımızı gidermeye ve sorularımıza cevap bulmaya devam ediyoruz!

11.ve 12.sınıflardan polislik mesleğine dair merakı olan öğrencilerimize, Bursa Emniyet Müdürlüğü Toplum Destekli Polis Şube biriminde görevli polis memurları polislik mesleğini, mesleğe giriş koşullarını ve çalışma alanlarını tanıtan bir sunum gerçekleştirdi. Polis olabilmek için gerekli olan bütün detayları öğrenen öğrencilerimiz, sordukları soruların cevaplarını da en iyi şekilde aldılar.

Okul rehberlik servisimize ve Polis Teşkilatı'na katkıları için teşekkür ederiz.

Mrt

İyilik, insanı insan kılan değerlerin tamamıdır.   

ÖZLÜCELİLER olarak biz değerlerimizi eğitmiyor, yaşıyor ve yaşatıyoruz. Güzel yürekli öğrencilerimiz eliyle depremzedelerimiz için başladığımız İYİLİK SEFERİmizde rotayı içimize çevirdik, yardımlarımızı bu kez ihtiyaç sahibi öğrencilerimize yaptık ve tamamladık; sessiz sedasız. Başımızı kaldırıp varlık sarhoşluğundan uyandık, elimizi uzattık canlarımıza. Belki ömür katmadık ömürlerine, çare olmadık dertlerine ama ortak olduk, haberdar olduk, buradayız dedik. Halimizi vaktimizi farkettik yeniden. Şükrü hatırladık. Biz doyunca herkesin doymadığını farkettik. ´BEN´ den başkalarının varlığına, ihmal edilmiş 'BİZ' e şahit olduk. Kısacası yeniden İNSAN olduk.

Hayırseverimizin hazırlamış olduğu ramazan kolilerini ve nakdî yardımlarımızı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma,  Fotoğrafçılık ve Sanat Kulübü danışman öğretmenleri Ayşe Deveci Dülger ve Bayram Topal öncülüğünde ihtiyaç sahibi ailelerimize ulaştırdık.

Duamız ve hayalimiz odur ki,  öğrencilerimizin başlattığı iyilik hareketi büyüyerek, her varlıklı insan elinin bir yoksula uzanacağı dünyaya kavuşturacak bizi. Teşekkürler dokunan öğretmenlerimiz.

Mrt

Sağlık ( Kızılay-Yeşilay) Klübü ve Yeşilay işbirliği ile Psikolojik Danışman Şeyda Polat tarafından Klüp öğrencilerine yönelik “Bağımlılık-İnternet Bağımlılığı” konulu etkinlik gerçekleştirilmiştir.